Okulary Ray-Ban - historyczna klasyka

Każdego dnia na ulicach mijamy setki ludzi noszących okulary. Jedni mają na nosie oprawki ze szkłami korekcyjnymi, inni patrzą na świat zza okularów ze specjalnym filtrem, który chroni oczy przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Na wielu oprawkach okularów można zobaczyć nazwę: Ray-B.

Historia marki w pigułce

Na pomysł założenia firmy Ray-Ban wpadli mieszkający w Stanach Zjednoczonych dwaj Niemcy: John Jacob Bausch i Henry Lomb. Pomysł ten udało się wprowadzić w życie w 1937 roku. Firma Bausch & Lomb działała już wcześniej i była znana właśnie z produkcji soczewek kontaktowych i okularów – zresztą ciągle jest, bo niezmiennie działa na rynku.

W 1999 roku, po rozkwicie marki, który nastąpił zresztą bardzo szybko i zaskarbił sobie względy nawet śmietanki Hollywood, firma Ray-Ban została sprzedana. Od tamtego momentu należy do włoskiej firmy Luxoticca Group i przynosi jej ogromne dochody. Nic dziwnego, wszak Ray-Ban jest obecnie największą marką okularów na świecie.

 

Na wyciągnięcie ręki

Marka Ray-Ban ma amerykańskie korzenie, ale szybko rozprzestrzeniła się po całym świecie. Doskonała jakość i ponadczasowe wzornictwo ujęły kobiety i mężczyzn z różnych zakątków globu. Niemalejącą popularnością cieszą się od dekad takie modele okularów przeciwsłonecznych Ray-Ban jak Clubmaster, Wayfarer czy Aviator. Ich kształt jest ponadczasowy i uniwersalny, pasuje właściwie do każdego typu twarzy i świetnie wygląda zarówno na kobiecych, jak i męskich twarzach. Ofertę okularów przeciwsłonecznych Ray-Ban można zobaczyć tutaj. Znajdują się w niej słynne modele w swojej najbardziej klasycznej wersji, a także takie unowocześnione, np. z barwnym lustrzanym refleksem. Swoją wymarzoną parę Ray-Banów dobiera się pod kątem ściśle określonego rozmiaru, adekwatnego do obwodu głowy, dzięki czemu okulary idealnie trzymają się na nosie.

Chociaż marka słynie z produkcji okularów przeciwsłonecznych, równie chętnie kupowane są okulary korekcyjne. Wśród nich również można znaleźć szkła w słynnych oprawkach Clubmaster, Wayfarer i Aviator, ale także szereg innych oprawek, w stylu nowoczesnym lub retro, w różnych wersjach kolorystycznych.

 

Sławna marka dla sławnych ludzi

Choć okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban noszą obecnie wszyscy, to za rozwój marki w dużej mierze odpowiadają noszące je sławy. Upodobali sobie je już tacy aktorzy jak Marylin Monroe, Kim Novak czy Cary Grant, a w ich ślady poszły kolejne pokolenia dzieci Hollywood i wybitni artyści sceny muzycznej. Można wśród nich wymienić George’a Michaela, Boba Dylana czy Michaela Jacksona. Z modelem Aviator nieodłącznie wiąże się wizerunek pilotów US Air Corps (stąd ich potoczna nazwa „pilotki”).

Okulary Ray-Ban często widuje się też na ekranie. Towarzyszyły one Tomowi Cruise’owi na planie filmu Top Gun i stały się jednym ze znaków rozpoznawczych tytułowych The Blues Brothers. W filmie Cobra Ray-Bany nosił też Sylvester Stallone, ale tak naprawdę trudno jest zliczyć wszystkie „wystąpienia” okularów Ray-Ban na ekranie.

Losowe

Perfumy do pracy dla mężczyzn
2017-10-05

Perfumy do pracy dla mężczyzn

Perfumy do pracy różnią się od tych przeznaczonych na wieczorne wyjścia. Są bardziej subtelne, mniej intensywne. Przyjrzyjmy się kilku ta...

Men-log.pl | Męska strona internetu