Najpopularniejsze sporty jesienno–zimowe

Jesień i zima to czas, kiedy warto pomyśleć o zapewnieniu sobie optymalnej dawki ruchu. Dlaczego? W tym okresie obniża się zdolność organizmu do przyswajania witaminy D, odpowiadającej w dużym stopniu za dobre samopoczucie. Suplementy nie wystarczą. Trzeba przede wszystkim pamiętać o ruchu.

 

Bieganie

Spokojnie, nie chodzi wcale o jogging w wykonaniu Forresta Gumpa. Bieganie rozwija mięśnie i pozwala utrzymać formę. Wystarczy nawet kilkanaście minut truchtu, każdego dnia. Już po dwóch tygodniach zauważysz znaczną poprawę kondycji. Poza tym bieganie daje sporo frajdy.

 


Łyżwy

Tak naprawdę nie jest to do końca sport jesienno-zimowy. W Polsce funkcjonuje coraz więcej obiektów umożliwiających jazdę na łyżwach o każdej porze roku po krytych lodowiskach. Tym niemniej to właśnie jazda na łyżwach jest jedną z najpopularniejszych form aktywności fizycznej w okresie jesienno-zimowym. Łyżwy to świetny sposób na rozwijanie motoryki u najmłodszych. Jazda na łyżwach mobilizuje organizm do wydzielania adrenaliny i pozwala nabrać wytrzymałości fizycznej. Warto o tym pamiętać.

 


Squash lub tenis

Tak, to świetna propozycja na jesień i zimę. Przy squashu nabiegasz się i zbudujesz formę, wzmocnisz też stawy. Tenis w nie mniejszym stopniu da ci wycisk. A przecież to zawsze procentuje i pozwala na na cieszenie się lepszym zdrowiem, formą. Jesienią i zimą stajemy się ociężali, nieskorzy do ruchu. I właśnie dlatego lepiej podkręcać się różnymi sportami niż „zamulać” na kanapie przed telewizorem. O nie, sporty kanapowe zostawmy na przykład… kotom. Sami zaś dbajmy o kondycję i sprawność fizyczną.

 

Losowe

Ciężar ciała a twardość materaca
2017-11-16

Ciężar ciała a twardość materaca

Kupując materac do łóżka, zwracamy uwagę na szereg elementów: na cenę, wielkość, materiał oraz jakość wykonania. Jednak najważniejszą rze...

Men-log.pl | Męska strona internetu