Czy opłaca się założyć wypożyczalnię aut?

Wpisując w wyszukiwarkę internetową wypożyczenie samochodu w Warszawie wyskakuje nam mnóstwo już istniejących firm. Część z nich to wielkie sieciówki, ale znaleźć można także lokalne, mniejsze przedsiębiorstwa. Czy opłaca się zatem założyć kolejną wypożyczalnię, czy jest już ich jednak za dużo?

Odpowiedź brzmi – TAK. Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej coraz częściej nasz kraj zaczęli odwiedzać turyści. Stanowią oni bardzo wdzięczną grupę klientów, jako że na urlopie z reguły wielu z nas wydaję więcej. Otwarcie naszych rynków to także rozwój przedsiębiorstw i korporacji, które rozpoczęły działalność na naszym terenie. Klient biznesowy to wciąż duży odsetek podmiotów, które korzystają z usług wynajmowania aut. Zdecydowanie największą grupą klientów są jednak towarzystwa ubezpieczeniowe, które bardzo często wynajmują auta swoim klientom, oferując im pojazdy zastępcze. Jeśli nawiążemy kontakt biznesowy z jedną z firm świadczącą usług assistance to może okazać się to dla naszego biznesu żyłą złota.

Jak szacują specjaliści Polska to rynek wynajmu samochodowego, który wciąż się rozwija. W Niemczech na każdego mieszkańca przypada dziesięciokrotnie więcej dostępnych do wynajęcia aut niż w Polsce. Z kolei u nas jednym z najbardziej popularnych wynajmów jest ten średnioterminowy, wybierany głównie przez firmy. Jest zatem szansa o pozyskanie szerokiego grona klienta indywidualnego.

Wypożyczalnie samochodów osobowych w Warszawie mają swoje siedziby na lotniskach a w innych dużych miastach na dworcach kolejowych. Warto zatem rozejrzeć się nad mniejszymi miejscowościami do około 100 tysięcy mieszkańców, gdzie łatwiej będzie znaleźć dogodny plac pod parking naszej floty. Konkurencja w mniejszych miastach będzie również odpowiednio słabsza.

Największym jednak problemem dla nowego biznesu są koszty początkowe. Jak szacują analitycy aby zakupić flotę 20 pojazdów należy liczyć się z kosztem około 1 miliona złotych. Miesięczne utrzymanie aut to około 1500 złotych za mały samochód miejski. Duży, reprezentatywny pojazd może nas już jednak kosztować kilka tysięcy miesięcznie. Jeśli zatem dysponujemy mniejszą kwotą na start, warto rozejrzeć się za franczyzą. Duże firmy sieciowe oferują partnerstwo już od około 500 tysięcy złotych. Nie możemy zapominać o wielu kosztach, o które nie będziemy musieli się martwić jak marketing czy sieć sprzedaży gdyż duże firmy mogą podsyłać nam swoich lokalnych klientów.

Losowe

Kształt twarzy a kształt fryzury
2017-07-28

Kształt twarzy a kształt fryzury

Za to, jak wyglądamy, odpowiadają geny; za to, jak chcielibyśmy wyglądać, odpowiada z kolei nasza wyobraźnia. Swój image zawsze można pop...

Men-log.pl | Męska strona internetu