Przed użytkownikami Internetu stoją niemal nieograniczone możliwości związane z usługami czy sprzedażą. Uruchomienie sklepu online nie wymaga prawie żadnych środków - wystarczy ciekawa oferta i dobre wypozycjonowanie strony. Jeśli zatem dysponujemy towarem spożywczym czy rzemieślniczym, mamy do wyboru ogromny rynek zbytu, zaś w dobie portali społecznościowych reklama dobrego towaru jest niemalże samoistna.
Osoby kreatywne mogą zarobić w Internecie, rozwijając swoje zdolności twórcze między innymi przez prowadzenie bloga lub serwisu tematycznego. Atrakcyjny formalnie i treściowo blog może skusić reklamodawców i zaowocować intratną współpracą. Kanał na YouTube i prezentowane na nim ciekawe treści to także sposób na osiągnięcie finansowej niezależności - treści reklamowe wyświetlane przy chętnie oglądanych filmach przynoszą dochód rzędu 1-2,5 zł za tysiąc wyświetleń. Niewiele? Jeśli film jest przystępny dla wszystkich niezależnie od strefy kulturowej, może przełożyć się na kilkusetmilionową widownię, która będzie chętnie polecała go sobie na zasadzie marketingu szeptanego.
Z Internetu wywodzi się większość współczesnych start-upów. U ich podstaw leży zawsze pomysł, który ma usprawnić codzienne życie użytkownikom lub zapewnić im rozrywkę. Użyteczne aplikacje w stylu BlaBlaCar czy MySpiroo zaczynały właśnie jako start-upy. Podobnie zresztą jak Facebook - największy portal społecznościowy na świecie.
Kluczem do sukcesu jest pasja, zaangażowanie i oryginalność. Rozglądając się bacznie dookoła, można znaleźć mnóstwo rzeczy wartych naprawienia czy ulepszenia. Rozwiązywanie ich i autentyczne poświęcenie się własnej idei z pewnością przyniesie efekt, bo dobre pomysły bronią się same, a zainteresowani nimi potencjalni sponsorzy tylko czekają, by móc zostać wspólnikami w sukcesie - czy to handlowym, twórczym, czy reklamowym.