Czy możesz zostać wydawcą w sieci afiliacyjnej?

Sukces marketingu afiliacyjnego zależy od współpracy trzech podmiotów: sieci afiliacyjnej, reklamodawcy (jest nim sklep internetowy bądź usługodawca) oraz wydawcy.

To właśnie ta ostatnia grupa jest najbardziej różnorodna, ponieważ wydawcą może zostać każdy aktywny użytkownik Internetu, który chciałby zarabiać na swojej działalności online i polecać produkty bądź usługi reklamodawców. Z łatwością jednak możemy wyodrębnić najczęściej pojawiające się typy wydawców w sieciach afiliacyjnych. Należą do nich:

 

Blogerzy oraz Vlogerzy

Twórcy blogów oraz vlogów to najpopularniejsza grupa wydawców. Wzrasta liczba tych, którzy dostrzegają oczywiste zalety współpracy afiliacyjnej i coraz chętniej promują produkty reklamodawców na swoich kanałach. Blogerzy najchętniej korzystają z linków partnerskich, które generują w panelu sieci afiliacyjnej a następnie umieszczają w prezentowanych przez siebie treściach. Wbrew pozorom, zasięgi danego twórcy to nie jedyny element, który ma wpływ na sukces jego działalności afiliacyjnej. Wiele zależy również od umiejętnego dobrania programu partnerskiego do tematyki bloga czy vloga a także popularności opisywanego tematu. Nawet bloger skupiający wokół siebie stosunkowo niewielką społeczność, może osiągnąć ogromny sukces afiliacyjny, jeżeli stworzy ponadczasowy tekst czy film na temat, na który stale poszukuje się informacji.

 

Porównywarki i wyszukiwarki produktów

Oto kolejna popularna grupa wśród wydawców. Coraz częściej korzystamy dziś ze stron, które ułatwiają nam proces dokonywania wyborów konsumenckich. Zamiast samemu przeglądać i porównywać produkty z wielu sklepów, wybieramy serwisy, w których te informacje czekają już na nas. Rosnąca popularność porównywarek i wyszukiwarek sprawia, że chętnie wykorzystują one marketing afiliacyjny do polecania zebranych przez siebie produktów. Te strony wykorzystują przede wszystkim pliki XML, które umożliwiają im prezentowanie zawsze aktualnych danych na temat asortymentu porównywanych przez nich sklepów.

 

Serwisy rabatowe i cashbackowe

Niezwykłe zróżnicowanie dostępnych dziś na rynku produktów sprawia, że zakres wyborów konsumenckich stale wzrasta. Co za tym idzie, serwisy rabatowe oraz cashbackowe, które oferują swoim użytkownikom nie tylko znalezienie dostępnych produktów, ale także zdobycie ich w najkorzystniejszej cenie, stają się coraz bardziej popularne. Reklamodawcy zapewniają tym serwisom kody rabatowe oraz promocje – często ekskluzywne, które te serwisy zamieszczają na swoich platformach. Do tego celu wykorzystują linki partnerskie, banery czy widżety. Biorąc pod uwagę rosnące potrzeby konsumenckie, nie wzbudza zdziwienia fakt, że liczba użytkowników internetu korzystających z serwisów rabatowych, wzrasta wprost proporcjonalnie do popularności tychże w sieciach afiliacyjnych.

 

Użytkownicy social mediów

Prowadzenie bloga lub posiadanie strony internetowej nie jest konieczne, żeby zarabiać na afiliacji. Wystarczy posiadać aktywne konto na portalu social media. Korzystając z linków partnerskich, można polecać produkty reklamodawców na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, Snapchacie a nawet na portalu LinkedIn – zarówno na swoim profilu, jak i na grupach oraz w komentarzach. Sukces afiliacji w tym przypadku determinowany jest przez wielkość społeczności, którą dany użytkownik zrzesza wokół siebie oraz jego umiejętność efektywnego promowania produktów.

 

Portale i serwisy tematyczne

Coraz częściej swoją wiedzę o świecie czerpiemy ze stron internetowych skupionych na interesującej nas branży bądź temacie. Dlatego też portale i serwisy tematyczne osiągają ogromne efekty w marketingu afiliacyjnym, korzystając z wielu dostępnych narzędzi – linków partnerskich, banerów a także widżetów. Strony dzielące się treściami z zakresu finansów, chętnie promują usługi finansowe, natomiast portale poświęcone zdrowiu, wybierają na reklamodawców sklepy ze zdrową żywnością lub drogerie internetowe. Im szerszy jest zakres tematyczny danego serwisu, tym większy wybór programów partnerskich, których asortyment będzie pasował do profilu jego strony.

 

Reasumując, na grono wydawców składa się wiele różnych podmiotów i tylko od reklamodawców zależy, gdzie oraz w jaki sposób, zdecydują się reklamować swoje produkty. Oni decydują, czy będzie to współpraca z blogerami czy też na swoich partnerów biznesowych wybiorą porównywarki produktów albo serwisy rabatowe. Możliwe jest też, oczywiście, rozwijanie programów partnerskich pośród różnych typów wydawców. W niektórych sieciach ich wybór jest naprawdę imponujący – na przykład w sieci webePartners, która obecnie zrzesza już 10 tysięcy wydawców!

 

Anna Biernacka
Content Manager w webePartners

 

Losowe

Ekstrakty w olejkach do brody
2017-10-24

Ekstrakty w olejkach do brody

Olejki do brody zawierają dwa rodzaje ekstraktów. Pierwszy rodzaj to ekstrakty nawilżające, zapewniające skórze i włosom nawilżenie. Drug...

Men-log.pl | Męska strona internetu